Igehirdetés Róm
7, 22-25 alapján
A kép forrása:
22Mert
gyönyörködöm az Isten törvényében a belső ember szerint, 23de tagjaimban egy másik törvényt látok,
amely harcol az értelmem törvénye ellen, és foglyul ejt a bűn tagjaimban lévő
törvényével. 24Én nyomorult
ember! Ki szabadít meg ebből a halálra ítélt testből? 25Hála az Istennek, a mi Urunk Jézus
Krisztus! Én magam tehát értelmemmel az Isten törvényének szolgálok ugyan,
testemmel azonban a bűn törvényének.
Nem tévedés, nem is nyomdahiba, a mai vasárnap neve valóban
ez: Laetare! Örüljetek! Böjti időnk közepébe egyszer csak belevilágít az
evangélium öröme: Hála Istennek, a mi Urunk Jézus Krisztus megszabadított ebből
a halálra ítélt testből! Észrevette szükségünket, megszánta kilátástalan
kiszolgáltatottságunkat, és elkészítette számunkra a szabadulás útját: önmagát.
Igehirdetési alapigénkben Pál apostol kendőzetlenül vall
önmagáról: „gyönyörködöm az Isten
törvényében, (…) de foglyul ejt a bűn tagjaimban levő törvényével”. Vallomása
egészen személyes, mégis tudjuk, érezzük, ez nemcsak az ő tapasztalata.
Hányszor hallottam mások szájából, hányszor mondtam ki én is: „Nem ezt akartam!
Nem így akartam! Én jót akartam! Mégis elrontottam.” Úgy vagyunk mi is, mint
Ádám és Éva: szakítottunk a tiltott fáról, ettünk a gyümölcséből, mégsem tudunk
mit kezdeni a jó és a rossz tudásával. Sokszor tudjuk, mi lenne a jó, mégis a
rosszat mondjuk, mégis a rosszat tesszük. Máskor meg rájövünk: olyan keveset
tudunk, olyan keveset látunk az összefüggésekből, hogy kevesek vagyunk a jó
döntések meghozatalához.
Pál apostol felismerte állapotát és helyzetét: „Én nyomorult ember! Ki szabadít meg ebből a
halálra ítélt testből?” Magunktól nem tudunk jók lenni, magunktól nem
tudunk megváltozni, magunktól nem tudunk kiszabadulni kilátástalan
helyzetünkből. Segítségre van szükségünk, szabadításra van szükségünk! Ezt a
segítséget, a szabadulást nem egy filozófiai irányzatban, nem is emberekben
vagy egy jól megválasztott életstílusban találhatjuk meg. Hanem egyetlen
személyben: Jézus Krisztusban.
Jézus neve szó szerint ezt jelenti: Szabadító. Az Ő
szabadítása egészen személyes. Személyes, mert önmagát áldozta fel
szabadulásunkért. És személyes, mert szabadítása a Vele való egészen személyes
kapcsolatban lesz a miénk. Olvassuk, hallgatjuk Jézus szavait a Bibliából, és
szavai életre kelnek, és bennünket is életre keltenek. Megszólítjuk Őt
imádságainkban, Ő pedig – csak figyeljünk! - jelenlétével válaszol. Elmondjuk
Neki mindazt, ami lelkiismeretünket terheli, Ő pedig leveszi rólunk a terheket,
hogy felszabadulhassunk. Önmagával tölti be testünket és lelkünket az
úrvacsorában, így formál át bennünket az Atya gyermekeivé. Ez az örömhír
világít bele böjtünk közepébe. Ez az örömhír indítja el a változást bennünk és
kiszolgáltatottsággal, félelmekkel, terhekkel teli életünkben a szabadulás
felé. Ámen.
Köszönöm szépen, ámen! :-)
VálaszTörlés